نحوه استفاده از کانتور

نحوه استفاده از کانتور | امروزه انواع بسیار زیادی از محصولات آرایشی تولید می گردد که بسیاری از ما با آن ها آشنایی نداشته و حتی روش استفاده از آن ها را نیز نمی دانیم. در بین کانتور و هایلایتر محصولاتی می باشند که نام آن ها برای ما بسیار آشناست. در این مقاله پوست من قصد دارد روش درست استفاده از کانتور و هایلایتر را بررسی کند. اگر شما نیز به این محصولات علاقمند می باشید، با ما همراه باشید.

کانتور چیست؟

کانتور در واقع نوعی آرایش ترمیم است که برای فرم دادن، حالت دادن و رفع عیوب پوستی استفاده می گردد. کانتور در لغت به معنای سایه زدن می باشد. کانتورها کرم هایی دو تا سه درجه تیره تر از رنگ پوست و بسیار فشرده می باشند که با عمق دادن به چهره و مخفی کردن برخی نقاط باعث می شوند که چهره بی نقص تر دیده شود.

کانتورینگ یکی از روش های و تکنیک های مدرن آرایشی می باشد که در نقاطی مانند پیشانی، بینی، گونه، چانه، خط فک، گردن و حتی سینه استفاده می گردد تا از طریق ایجاد خطای دیده، چهره را زیباتر  خوش فرم تر نمایش دهد.

کانتور زدن در واقع تکنیک های بسیار خاصی دارد و با توجه به فرم صورت از کانتور در نقاط مختلف چهره استفاده می گدد. حتی جهت محو کردن کانتور نیز بسیار پر اهمیت است و استفاده صحیح و درست از آن می تواند چهره شما را زیباتر نشان دهد.

معرفی بهترین کانتورهای ایرانی

پالت کانتور نوت

این پالت کانتور در دو رنگ تولید می گردد که در هر پالت از ۳ محصول کانتور، برانزر و هایلایتر استفاده شده است که رنگبندی بسیار متناسبی با یکدیگر داند.

در فرمولاسیون پالت کانتور نوت از پارابن و ترکیبات مضر استفاده نشده است و به همین خاطر برای انواع پوست قابل استفاده بوده و باعث بروز التهابات پوستی نمی گردد.

این محصول بافتی کرمی و فوق العاده سبک دارد و به علت دارا بودن ترکیباتی چون ویتامین E و عصاره ماکادمیا تغذیه کننده، استحکام بخش و رطوبت رسان بسیار خوبی می باشد. همچنین از ماندگاری بسیار بالایی نیز بهره می برد.

کانتور استیکی میبلین

فرم استیکی و مدادی این کانتور باعث شده است که استفاده از آن بسیار ساده باشد. همچنین این محصول دارای حجم کمی بوده و به همین علت برای حمل در کیف گزینه ای مناسب می باشد.

کانتور میبلین در واقع یک کانتور به همراه هایلایتر می باشد که می توانید از آن جهت فرم دادن به جهره خود استفاده نمایید. این محصول با انواع پوست سازگار بوده و فرمولاسیونی بدون چربی دارد. همچنین از ماندگاری بسیار بالایی برخوردار بوده و قدرت پوشانندگی مناسبی نیز دارد.

نحوه استفاده از کانتور

نحوه استفاده از کانتور

هایلایتر چیست ؟

یکی از جذاب ترین محصولات آرایشی هایلایتر می باشد. هایلایتر ها عموما به صورت پودر و یا مایع بسیار درخشانی می باشند که جهت برجسته سازی اعضای صورت استفاده می گردند. استفاده از هایلایتر در آرایش اختیاری می باشد و جزو اصلی ترین محصولات آرایشی نیست. عموما از این محصول برای آرایش های رسمی و شب استفاده می گردد.

هایلایتر با منعکس کردن نور باعث برجسته شدن نقاط مورد نظر شما می گردد. بهترین راه استفاده از هایلایتار، استفاده از آن در کنار کانتور و کانسیلر می باشد. هایلایترها را معمولا در نقاطی مانند استخوان گونه، پیشانی، چانه، لب ها (جهت حجیم تر نشان دادن لب)، بالای لب و … استفاده می کنند.

به یاد داشته باشید که استفاده از هایلایتر در واقع آخرین مرحله از آرایش شما می باشد که باعث شاداب و جوان تر نشان دادن چهره می گردد. هایلایتر باید یک یا دو درجه روشن تر از رنگ آرایش شما باشد و برای استفاده از آن توصیه می گردد از براش های مخصوص هایلایتر استفاده نمایید.

 

معرفی بهترین هایلایترهای ایرانی

هایلایتر کالیستا مدل مون داست

در ۴ رنگ زیبا و درخشان تولید می گردد. این هایلایتر ایرانی برای انواع پوست مناسب می باشد و درخشان کننده و شاداب کننده چهره است.

هایلایتر کالیستا دارای بافتی بسیار منحصر به فرد بوده که به خوبی روی پوست پخش می گردد و با درخشان کردن چهره باعث جذاب تر شدن آن می گردد. در فرمولاسیون این هایلایتر از ویتامین E و گلیسیرین استفاده شده است که به تغذیه، آبرسانی و محافظت از پوست کمک می نمایند.

هایلایتر شون مدل مولتی استیک

فرم مدادی این هایلایتر باعث شده است که استفاده از آن برای افراد مبتدی نیز بسیار ساده باشد. این هایلایتر در دو رنگ زیبای صورتی و طلایی تولید می گردد که جلوه ای بی نظیر به چهره می بخشند.

هایلایتر شون برای انواع پوست مناسب می باشد. در فرمولاسیون آن از ترکیبات مضر استفاده نشده است و به همین خاطر باعث آسیب به پوست و بروز التهابات پوستی نمی گردد . این محصول دارای پیگمنت بسیار بالایی بوده و از ماندگاری بسیار خوبی برخودار می باشد.

روش و نکات استفاده از کانتور و هایلایتر

برای استفاده از کانتور، ابتدا توصیه می گردد از یک پرایمر استفاده نمایید. سپس نوبت به کرم پودر است. کرم پودر را با استفاده از یک بیوتی بلندر به خوبی پخش نمایید و در مرحله آخر باید از کانسیلر استفاده نمایید. بعد نوبت به کانتور می رسد.

برای کوتاه کردن پیشانی باید کانتور را به سمت محل رویش مو پخش کنید. برای ظریف تر نشان دادن بینی باید آن را از بالا به سمت پایین محو نمایید. جهت پرتر و برجسته نشان دادن گونه باید کانتور را به از زیر خط گونه سمت بالا محو کنید. و جهت زاویه سازی فک و پنهان نمودن غبغب باید کانتور را به سمت داخل (سمت گردن خود) محو نمایید.

همان طور که قبلا نیز گفته شد، هایلایتر جزو مراحل پایانی آرایش می باشد. بعد از استفاده از رژ گونه نوبت به هایلایتر می رسد.

اگر از هایلایتر روی استخوان بالای گونه استفاده کنید، گونه های شما را برجسته تر نشان می دهد. همچنین استفاده از آن روی پیشانی و بالای ابروها باعث برجسته تر شدن پیشانی می گردد..

همچنین هایلایتر را می توانید دقیقا بالای لب بالایی خود استفاده کنید که لب ها را بزرگ تر و حجیم تر نشان می دهد و استفاده از آن روی تیغه بینی باعث ظریف تر نشان دادن بینی می گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *